Powrót do szkoły – konferencja prasowa w USC

Przed nami i przede wszystkim przed dyrektorami szkół, uczniami i rodzicami ogromne wyzwanie – rozpoczęcie roku szkolnego i powrót do szkół w czasach pandemii.  Wtorkowa konferencja prasowa Zastępcy Prezydenta Pana Marka Golińskiego skupiła się przede wszystkim na działaniach związanych właśnie z rozpoczęciem roku szkolnego.

24 sierpnia 2020 r. odbyło się spotkanie w sprawie organizacji roku szkolnego 2020/2021, w którym wzięli udział dyrektor i kierownik słupskiego oddziału SANEPIDU, Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, Dyrektor Wydziału Zdrowia i Polityki Społecznej, dyrektorzy słupskich szkół i placówek oświatowycH oraz przedstawiciele Wydziału Edukacji. Tematem spotkania była organizacja pracy szkół i placówek oświatowych w czasie zagrożenia epidemicznego.

Na spotkaniu ustalono, że na podstawie wytycznych MEN, MZ i GIS, aktualnych przepisów prawa, informacji oraz pytań i odpowiedzi związanych z powrotem uczniów do szkół, zamieszczonych na stronie internetowej MEN, powstaną przy współpracy dyrektorów szkół i Wydziału Edukacji wewnątrzszkolne regulaminy i procedury funkcjonowania szkoły w czasie pandemii. Regulaminy uwzględnią różne możliwe warianty funkcjonowania szkoły – tradycyjny (stacjonarny), mieszany i zdalny.

Uczniowie szkół ponadpodstawowych zostaną włączeni w zdalną pomoc młodszym kolegom i koleżankom tak, jak miało to miejsce w okresie ograniczenia funkcjonowania szkół od marca do czerwca. Dyrektorzy poinformują rodziców, zwłaszcza klas I, o przepisach i procedurach obowiązujących na terenie danej placówki. Wszelkie informacje do rodziców będą wysyłane poprzez platformę Librus.

Temat edukacji był tematem wiodącym, jednakże poruszyliśmy także inne kwestie związane m. in. z imprezą na Zatorzu, Nowym Teatrem czy rozkładem jazdy MZK. Szczegóły pod galerią zdjęć.

#td_uid_1_5f4620e528c4c .td-doubleSlider-2 .td-item1 {
background: url(https://ift.tt/3aUJjQL) 0 0 no-repeat;
}
#td_uid_1_5f4620e528c4c .td-doubleSlider-2 .td-item2 {
background: url(https://ift.tt/2QDuDfD) 0 0 no-repeat;
}
#td_uid_1_5f4620e528c4c .td-doubleSlider-2 .td-item3 {
background: url(https://ift.tt/2EiWUpe) 0 0 no-repeat;
}
#td_uid_1_5f4620e528c4c .td-doubleSlider-2 .td-item4 {
background: url(https://ift.tt/2FVAM4t) 0 0 no-repeat;
}
#td_uid_1_5f4620e528c4c .td-doubleSlider-2 .td-item5 {
background: url(https://ift.tt/3gqlt09) 0 0 no-repeat;
}
#td_uid_1_5f4620e528c4c .td-doubleSlider-2 .td-item6 {
background: url(https://ift.tt/2Qwzi2x) 0 0 no-repeat;
}

 

1. 18 sierpnia 2020 r. zostały zawarte z Przedsiębiorstwem Wielobranżowym „REST” Andrzej Winnicki z Kobylnicy umowy dotyczące wyposażenia Nowego Teatru w zakresie części I i II. Część I wyposażenia dotyczy dostawy i montażu mebli gotowych m.in. krzeseł, biurek, regałów magazynowych. Natomiast część II wyposażenia dotyczy dostawy i montażu mebli na zamówienie m.in. zabudowy kuchni. Termin realizacji części I to 30 września 2020 r., a części II 15 października 2020 r.

2. Przed nami trzecia edycja Dni Sąsiada na Zatorzu. Wprawdzie Dni Sąsiada przypadają zwykle w maju, jednak w tym roku ze względu na pandemię musieliśmy przesunąć ich obchody na sierpień. Mamy nadzieję, że zachowując niezbędne środki ostrożności, mieszkańcy aktywnie wezmą udział w imprezie i będą się wspaniale bawić i korzystać z letniej pogody.

W programie zaplanowane jest m.in.:
– zajęcia umuzykalniające dla rodziców rocznych maluszków,
– zabawy z bańkami i animacje,
– spektakle dla dzieci,
– tańce na świeżym powietrzu,
– warsztaty rękodzieła,
– koncert zespołu „NO CO PUKA”.

Wszystkie te atrakcje możliwe są m. in. dzięki dofinansowaniu z Miasta Słupska oraz współpracy z instytucjami miejskimi i wolontariuszami. Cykl imprez odbędzie się m. in. w  Słupskim Ośrodku Kultury przy ul. Banacha 17 i w Parku Jordanowskim przy ul. Zygmunta Augusta.

W ramach Dni Sąsiada, 29 sierpnia od 14.00 do 17.00, mieszkańcy będą mogli wziąć udział w WARSZTATACH MANUFAKTUROWYCH – „Manufaktura na wesoło, czyli jaja z nitek”. Miłośników robótek ręcznych, a także naszych sąsiadów, którzy chcieliby spróbować swoich sił w dziedzinach plastycznych i rękodzielniczych lub mają po prostu dosyć nudzenia się w domu, zapraszamy na rodzinne warsztaty manufakturowe. Wstęp wolny.

Uczestnicy w trakcie warsztatów będą mogli wykonać:
– koralikowe kolczyki,
– pomponikowe zwierzątka,
– sznurkowe bransoletki,
– kartki z wakacji.

3. Ponownie zachęcamy do działu w akcji „Nazwa dla PSZOK” –  chcemy nadać nową nazwę dla  Punktówi Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zlokalizowanemu przy ul. Bałtyckiej 11. Na propozycje czekamy do dnia 31 sierpnia 2020 r. Na autorów najciekawszych propozycji czekają upominki, najlepsza z propozycji może zostać wykorzystana do nazwania PSZOK-a.

Nowe „imię” Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych powinno być dość zwięzłe i nawiązywać do specyfiki tego miejsca. Propozycje nazw należy dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Słupsku za pośrednictwem poczty elektronicznej, wysyłając je przy pomocy formularza zgłoszeniowego (do pobrania na TUTAJ) na adres wgkios@um.slupsk.pl. Ogłoszenie najbardziej ciekawych nazw planowane jest we wrześniu 2020 r.

4. Od 1 września do 30 listopada 2020 r., według stanu na dzień 1 czerwca 2020 r., na terenie całego kraju odbędzie się Powszechny Spis Rolny PSR 2020. Udział w spisie rolnym jest obowiązkowy.

Powyższy spis jest jedynym badaniem statystycznym dostarczającym szerokiego zakresu informacji o gospodarstwach rolnych na wszystkich szczeblach podziału terytorialnego kraju. Dane ze spisu są wykorzystywane do oceny zastosowanych i kreowania nowych narzędzi Wspólnej Polityki Rolnej.

Podstawową metodą realizacji spisu powszechnego będzie samospis internetowy przeprowadzony za pośrednictwem interaktywnej aplikacji, która będzie dostępna na stronie Głównego Urzędu Statystycznego dedykowanej spisowi http://spisrolny.gov.pl.

5. 1 września 2020 r. (wtorek) wprowadzony zostanie nowy rozkład jazdy. Zmodyfikowany rozkład jazdy wszystkich linii uwzględnia bieżące potrzeby przewozowe oraz rozszerza zasięg funkcjonowania komunikacji miejskiej o nowe osiedla. Skorygowane zostały również międzyprzystankowe czasy przejazdów, co powinno przyczynić się do poprawy punktualności odjazdów. Wprowadzone zmiany to m.in.:

  • Autobusy linii 15 we wszystkich kursach będą obsługiwały rozbudowujące się osiedle Zachodnie. Wydłużoną trasą do CH Jantar (w godzinach porannych do pętli Dmowskiego) przez ul. Legionów Polskich i Zaborowskiej, autobusy pojadą co 15 minut w dni powszednie oraz co 30 minut wieczorami i w dni wolne.

  • Ponownie uruchomiona zostaje linia 28. Nowa trasa linii 28. umożliwi m.in.: szybkie skomunikowanie Os. Niepodległości i Os. Zachodniego z Os. Batorego, bezpośredni dojazd z ul. Rejtana do ul. Wolności, z Os. Batorego do przychodni przy ul. Jana Pawła II i Tuwima oraz do Manhatanu. Dodatkowo linia obsłuży osiedle Słowackiego – Drewniana, zapewniając bezpośrednie połączenie tej części miasta m.in. z dworcem kolejowym i autobusowym. Nowa trasa linii 28 będzie miała charakter testowy. W okresie próbnym monitorowana będzie frekwencja podróżnych na zmodyfikowanej trasie.

  • Uruchomiona zostaje nowa linia 6 na trasie: DWORZEC KOLEJOWY i AUTOBUSOWY – Wojska Polskiego – Sienkiewicza – Wolności – 3 Maja – Zachodnia – NOWY CMENTARZ / 3 MAJA DZIAŁKI – 3 Maja – Kołłątaja – DWORZEC KOLEJOWY i AUTOBUSOWY. Linia będzie funkcjonować wyłącznie w dni powszednie.

  • Trasa wieczorno-nocnej linii 21 zostanie rozszerzona. W obu kierunkach autobusy będą obsługiwały Osiedle Zachodnie, zaś dodatkowo w kierunku pętli Dmowskiego autobusy pojadą ul. Piłsudskiego i Małcużyńskiego. Jednocześnie więcej kursów linii 21 zostanie wykonanych do Szpitala (zamiast do pętli przy ul. Gdyńskiej). Uruchomione zostaną nowe wczesnoranne kursy linii 21 w niedziele i święta (które zastąpią dotychczas wykonywane kursy na liniach 1 i 15) .Nadal zawieszone będzie funkcjonowanie linii 13.

Więcej szczegółów dostępnych jest na stronie internetowej Zarządu Infrastruktury Miejskiej (klik).

from Słupsk https://ift.tt/32tKPFp
via Wiadomości Słupsk

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.