Urząd Miejski-wydłużone godziny pracy i inne zmiany

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji wydało rozporządzenie mówiące o konieczności realizacji przez samorządy zadań dot.:
– rejestracji stanu cywilnego;
– ewidencji ludności i dowodów osobistych;
– pomocy społecznej;
– świadczenia usług komunalnych;
– działania urzędów pracy, w tym w przedmiocie wsparcia przedsiębiorców w związku z epidemią wywołaną zakażeniami wirusem SARS-CoV-2;
– wydawania praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych; – wydawania decyzji architektoniczno-budowlanych i innych, związanymi z inwestycjami, np. dotyczącymi ochrony środowiska.

Powyższe obowiązuje od 22 kwietnia br.

Urząd Miejski w Słupsku realizował większość z tych zadań do tej pory w ramach jednego stanowiska dostępnego w Pałacu Ślubów oraz za pomocą dostępnych narzędzi teleinformatycznych. W ten sposób, pomimo zagrożenia epidemiologicznego, świadomi konieczności realizacji obowiązków urzędowych oraz umożliwienia mieszkańcom załatwiania niezbędnych życiowo spraw, udostępniliśmy taką opcję.

Poszerzamy zakres obsługi mieszkańców zwiększając liczbę stanowisk do obsługi interesantów oraz wydłużając godziny pracy urzędu.

a) od jutra w Urzędzie Miejskim w Słupsku pojawi się 7 stanowisk, dzięki którym mieszkańcy będą mogli załatwić sprawy osobiście, pod warunkiem wcześniejszego umówienia się telefonicznie na taką wizytę,

b) sześć stanowisk pojawi się w tzw. dużym ratuszu (pl.Zwycięstwa 3), jedno stanowisko w tzw. małym ratuszu (pl. Zwycięstwa 1)

b) Strażnicy Miejscy będą mieli listę mieszkańców wraz z godziną, na którą dana osoba umówiła się celem załatwienia sprawy,

c) przypominamy WAŻNE!: każdy obywatel obowiązkowo musi zakrywać usta i nos maseczką lub innym elementem (np. chustką i apaszką), takie same zasady obowiązują w trakcie wizyty w ratuszu – warunek do spełnienia,

d) przy stanowiskach obsługi będą dostępne środki do dezynfekcji rąk, zapewniając odpowiednie bezpieczeństwo mieszkańcom i urzędnikom

e) od poniedziałku 27 kwietnia Urząd Miejski w Słupsku będzie obsługiwał interesantów od 7.30 do godziny 18.00. W ten sposób, zwiększając liczbę stanowisk i wydłużając godziny zapewnimy obsługę znacznie większej liczby osób

f) przypominamy, że w Pałacu Ślubów znajduje się specjalna skrzynka podawcza, do której także można wrzucać pisma/wnioski/podania, które odpowiedni wydział merytoryczny odbiera i załatwia daną sprawę – zachęcamy do korzystania z tej możliwości – przed wrzuceniem dokumentu oczywiście kontaktujemy się z konkretnym wydziałem

g) WAŻNE – od jutra umożliwiamy rejestrację nie tylko aut nowych- bez tablic – ale także pojazdów z tzw.rynku wtórnego. Oczywiście należy pamiętać o tym, że kara finansowa za brak terminowej rejestracji pojazdu (30 dni od momentu nabycia) zostaje nadal zawieszona. Nic w tej kwestii się nie zmienia.

Prosimy o korzystanie z dostępnych narzędzi jaką jest skrzynka ePUAP, e-maile oraz telefony – w ten sposób można uzyskać wiele informacji, załatwić konkretne sprawy bez konieczności wizyty w urzędzie – oszczędzacie w ten sposób Państwo czas, dbając jednocześnie o bezpieczeństwo własne i urzędników.

 

from Słupsk https://ift.tt/2RTMxM7
via Wiadomości Słupsk

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.